6 km med musik

Galenskapen kontrolleras av trötthet

I dag promenerade jag iväg till Svingeln, det är ca 3,2 km dit.
Sen fick jag för mig att jag skulle gå hem också, ytterligare 3,2 km alltså, så det gjorde jag.
Det är ganska kvavt i GBG idag och hemvägen innebär en lång uppförsbacke, så det blev lite svettigt men jag gjorde det!
6,4 km alltså!
Jag känner mig otroligt duktig nu!
Jag kan om jag vill! Dessutom sparar jag pengar på att gå istället för att åka kollektivt eftersom jag inte har månadskort nu. Spara pengar behöver jag göra för som vanligt ser ekonomin inte så bra ut och det är två veckor kvar tills jag får pengar.
Nu är jag förvisso lite öm i fötterna, men det går ju över och jag måste väl inte direkt göra om denna promenaden i morgon redan.

Det känns väldigt skönt att ha "hittat" promenerandet igen. Jag promenerade mycket förr, i Eslöv, då jag hade 2 km ned till tåget och jag pendlade till Lund. Jag gick ofta både till och från stationen då samt ibland någon kvällspromenad.

Att gå är den bästa motionsformen jag vet, speciellt med bra musik i mp3-spelaren.

I dag fick min mp3-spelare lite tillskott i form av 3 låtar med bandet Waning, som jag är ganska förtjust i. Med slank också en 17 minuterslåt av bandet Suffocate For Fucks Sake, som jag hoppas få höra mer av i framtiden.
Det är blackmetalband och JA, även tjejer kan lyssna på blackmetal.
Jag har tex gjort så i flera år nu. Jag ser verkligen fram emot Waning´s debut-skiva, för de 3 låtarna de haft på MySpace ett tag nu och som nu går att ladda ned från hemsidan, är riktigt lovande. Jag är rätt kräsen av mig ibland, men tex "Crowning Apathy" är väldigt bra.
Får hoppas att fullängdaren kommer nån gång under resten av detta år och att min musik-langare Total Holocaust Records tar in den i distron snabbt som attan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0