Linköping t o r

Nu befinner jag mig hos föräldrarna i Smålands skogar, efter en liten tripp till Linköping. Vi var och hälsade på J, hennes sambo och 5 månaders dotter, vilket var väldigt trevligt. Bebisen är så otroligt söt och charmig!
Jag och morsan bodde på hotell inne i Linköping, trevligt med lite "lyx" då denna resa var det längsta jag har möjlighet att komma ut på i sommar. Torsdag kväll spenderades hos J men bebisgullande och god mat. På fredagen blev det en del rea-shopping och jag hittade ovanligt mycket faktiskt, sen åkte vi till J igen och grillade och gullade ännu mer med lillan.
Efter en väldigt varm shoppingdag, så var det otroligt gott med en kall öl på hotellets uteservering på kvällen.

En sak jag gillar med att bo på hotell, är anonymiteten och att folk kommer och går, sen är det ju inte fel med hotellfrukost heller.....  Jag hade nog inte bott på hotell på nästan 10 år, jag har ju inte råd med sån lyx själv, men nu betalade morsan.

I morse, efter en hotellfrukost till, så begav vi oss mot Småland.
I morgon åker jag hem med tåg, ska väl försöka hinna med ett besök hos farmor och farfar i morgon också.
Det blir förmodligen lite kortspel här i kväll, som vanligt här i Småland.
Sköldisen mår fint. Han är mätt och glad efter all god mat han får. Lite lyx för honom att få färska jordgubbar och hallon från trädgården och vara ute i sin stora hage. Fast just nu sitter han i terrariet och jäser.

Borta bra, men hemma är väl bäst.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0