Skrämselhicka

Hjärtat dunkar fortfarande lite hårt efter den skrämselhicka jag nyss fick.
Jag gick in på hemsidan som det bostadsbolag som äger huset här har och kollade vilka lägenheter som var lediga.
Man slarvar ju ibland lite när man läser, vilket jag gjorde, så först läser jag att en längehet är ledig i MIN uppgång, på MIN våning....och det finns bara två längenheter på varje våning.
Paniken hann nästan sätta igång innan jag läste tydligare och insåg att den lediga lägenheten är i huset bredvid.....
En lättnadens suck!

För er som inte läst så mycket här tidigare, så är det svårt att förstå varför jag blir så nojjig över detta.
Men, det är så här att jag bott i denna lägenhet i 19 månder via ett sk. "referenskontrakt", dvs att Fastighetskontoret har första handskontraktet och jag i min tur hyr av Fastighetskontoret.
Detta beror på att jag fick lägenheten via kommunens Lägenhetsbyrå när jag var hemlös och då är 18 månaders "prövotid" standard innan man kan få överta första handskontraktet.

För tillfället går jag och väntar på besked om huruvida jag får överta kontraktet och beskedet kan i princip komma när som helst.

Kommentarer
Postat av: polly

puh. förstod att ditt hjärta hoppade till där. hua!

2008-08-14 @ 11:12:56
URL: http://polly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0