Mosig

Galenskapen okontrolleras av sömnbrist.

De senste nätterna har jag sovit rätt uselt, så just nu är hjärnan tämligen mosig. Den känns mer som en övermogen och trampad banan än ett av kroppens viktigaste organ.
Jag skylle på värmen och hoppas att det är densamme som är boven, för jag vill inte ha tillbaka mina sömnproblem.

I dag är det svalare så förhoppnings vis får jag kanske sova mina 7-8 timmar i natt. Om det är nått jag lärt mig under åren med mitt skumt fungerande psyke, så är det vikten av regelbunden och tillräcklig sömn. Utan god sömn under dygnets mörkare timmar ökar inte bara risken för psykotiska återfall, jag blir också extremt lättirriterad, mer så än vanligt, dessutom blir den enklaste sak obegripbar och jag kan inte koncentrera mig tillräcklig för brygga kaffe ens en gång.

Tidigare har jag haft stora problem med sömnen under långa perioder. Värst var det nog runt vintern 2005, då kunde det gå ett par dagar utan sömn och de flesta nätter sov jag endast ett fåtal oroliga timmar trots en stadig mängd sömnpiller. Till slut blev jag inlagd för depression och sömnproblem, då psykosrisken bedömdes som stor.
Så småning om rättade sömnen till sig med hjälp av dubbla doser sömnpiller och en del lugnande som grädden på moset.

I kväll skall jag stoppa i mig både sömnpiller och insomningpiller tänkte jag, i förebyggande syfte, dessutom tänker jag försöka ta sovmorgon i morgon. Förhoppningsvis är sedan detta problem löst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0