Tack för ångesten Posten!

Galenskapen okontrolleras av krångel.

Som jag skrev i tidigare inlägg, så har Posten krånglat till det för mig.
Vissa kanske tycker att det är en skitsak att mitt paket verkar befinna sig på Coop i Eriksberg i stället för hemma hos mig, men det tycker inte jag.
För när saker inte går som planerat får jag ångest, speciellt om det inte är mitt fel att saker inte går planenligt.
Att jag dessutom måste åka buss till Eriksberg i morgon gör inte saken bättre direkt. Jag har aldrig varit i Eriksberg förr, så jag har noll koll på området och även det ger mig ångest. Dessutom är det bussåkning i en halvtimme enkel väg och jag får även ångest av kollektivtrafiken, i synnerhet bussar, spårvagn går något bättre.

Men, det räcker inte.
Den sms-avisering om mitt paket som jag skulle ha fått har inte kommit, så jag vet inte om jag kan få hämta paketet. Ofta går det att hämta en försändelse om man har kollid och legitimation, men på en del ställen är dom inte speciellt tillmötesgående och kan blir hyffsat irriterade på en. Detta vet jag av erfarenhet.

Jag förstår verkligen inte hur paketet kunde hamna i Eriksberg!
Det finns inga likheter i adress, postnummer eller hämtningställe! Den enda gemensamma nämnaren är Göteborg, men Göteborg är ganska stort.
Jag ska kanske vara glad över att paketet inte hamnade i Pajala?

Tack vara detta strul så har jag nu en del ångest. Jag hade tänkt promenera ned till Konsum, men jag lyckades inte ta mig utanför dörren.
Vissa tycker att det är löjligt och påminner om hur mycket felförsändelser som minsann sker på deras jobb!
Ja, men jag jobbar inte som godsmottagare!
Jag jobbar inte alls eftersom jag faktiskt är sjuk och får ångest även av sådana här "småsaker", vilket är en av anledningarna till jag inte skulle kunna sköta ett jobb.
I min vardag går mycket ut på att göra så lite som möjligt av saker som kan påverkas av andra, för är andra inblandade så kan saker gå fel utan att jag kan göra något åt det.

I dag har jag lyckats tvätta åtmistonne, utan "incidenter" och pga irritationen mot Posten så var denna gångs tvättstugeneuroser inte så farliga, eftersom jag hade annat att tänka på.

Kommentarer
Postat av: psykiatrin.blogg.se

HATA POSTEN!

Jag har tom jobbat där.. skitställe.

Om du vill så får du GÄRNA skicka in bilder, målningar, ritningar, fotografier på ångestmonster,

döden, livet som psykiskt instabil, demoner å allt annat som är psykit..

Dessutom har jag börjat namnge människor som dött pga psykiatrins ovård pga jag tycker dom ska uppmärksammas

och få ta plats. Kände du någon så skriv! [email protected]

Kramar på rej! /Psykos

2008-07-09 @ 19:39:30
URL: http://psykiatrin.blogg.se/
Postat av: polly

Suck o blä till posten! helt otroligt att de inte vill skicka det till rätt ställe!!! va sa de när du fick tag i dem?!

2008-07-10 @ 10:55:14
URL: http://polly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0