2,5

Galenskapen kontrolleras med kaffe och motion.

Det är nu 2,5 veckor sedan jag slutade med antidepp och jag har tappat 2,5 kilon.... KAN det finnas ett samband kanske???
Jag tror det. Jag har inte tränat överdrivet mycket direkt och knappast svultit mig heller.
Det skall bli intressant att se vikt-utvecklingen längre fram.

Vikten är av största vikt!
För några år sedan hade jag inga problem att komma i storlek 34/36, men nu har jag storlek 44/46 och det är en jäkla skillnad. Det känns som tusen år sedan, men det är inte mer än ca 4 år sedan.
Ett tag var jag t o m undervikting och vägde 48 kg. Det var inte pga ätstörningar eller något sådant, jag har aldrig haft några problem på den punkten iaf. Nej, jag hade bara ingen större aptit och rörde på mig mycket. Då hade jag svårt att hitta kläder för att jag var så smal, nu är det tvärt om. Utbudet av kläder för större personer är ju ganska litet och dessutom dyrare. Ok det går åt lite mer tyg, men det är inte mängden tyg det handlar om i prissättningen.
Det handlar om att utbudet är litet, så är man tjock har man inte så mycket att välja på.
Behöver man byxor? Ja då får man ta vad som finns och betala priset snällt.

Ja, jag är viktfixerad! Dock inte utseendefixerad.
Kroppen jag släpar på just nu är inte min kropp anser jag och det är lite traumatiskt att väga 90 kilon när man är 158 cm.
Så nu ska jag till gymmet och förbättra mina odds.

Kommentarer
Postat av: Psyk

Fuck viktfixerad - det gör inget så länge det inte blir extremt. Jag rekommenderar promenader och lågt intag av kolhydrater - dvs ingen pasta, potatis, bröd, vitt mjöl och ris. Ät mycket kött, ägg och grönsaker. Gå promenader.



Ta en kopp kaffe + cigg när du vaknar om morgonen och ge dig sen ut på promenad ca 40 min. Ät frukost efter det- kokt ägg, omelett eller keso brukar jag köra. Så håller du förbränningen igång hela dagen. Drick mycket vatten. JA - det funkar. Sen kan du successivt lägga till mer träning. Faktiskt rekommenderar jag promenader innan det att man börjar gymma. När man gymmar bygger man och tonar muskler, vilket innebär att viktnedgången inte får optimal effekt - och det man behöver när man håller på är självförtroende vilket man värderar i resultat på vågen. Toppen att du gått ner 2,5 kg redan!



Se det inte som en diet, bara. Bara tänk att du inte äter så mycket potatis och annat av det jag nämnde. Håll inne på sockret också- ät hellre lite frukt eller nötter. Så kommer det rasa av dig - jag lovar. Det är säkert att köra den här kosten ca 1 månad, sen ska man se upp och successivt börja föra in mer kolhydrater igen.

2008-06-17 @ 16:48:15
URL: http://psykbrytet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0