Psykotiska spår

I dag gick jag igenom en låda med vad jag trodde enbart innehöll tonvis med anteckningar från mina universitetsår, men lådan innehöll även spår av mina psykotiska tankegångar. Jag trodde att jag slängt allt när jag flyttade från Skåne, men si detta hade jag missat.

" They come at night, always in disguise as "Pest" dreams, but they are not. No human mind can conjure up such charactars, such bizarre entities of out-of-worldly existance. No brain can imagin those landscapes of complexity and unfamiliarity that the eyes have never seen and fingers never touched. Or those tales, of ancient knowledge, myth and prophecies."

Jag vet inte när jag skrev detta, varför eller hur. Jag vet inte vad det betyder eller varför jag skrev på engelska. Vad "Pest" innebär i sammanhanget är en gåta och vilka entiteter jag syftar på vet jag inte heller. Men det är min handstil i alla fall, så jag måste ha skrivit det och jag tror inte att det är utdrag ur någon bok, då hade jag min vana trogen skrivit vart texten kommer ifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0