Samarbete med Psykbryt

Den kontrollerade galenskapen har haft ett trevligt och givade samarbete med Psykbryt på sistonne.
Resultatet av detta samarbete kan ses och läsas på: http://psykbrytet.blogg.se
Där finner ni några av mina dikter från samlingen "Kontrollerad Galenskap" med passande illustrationer, samt Psyks tankar om både diktsamlingen och om dikter lite mer allmänt.

"Kontrollerad Galenskap - dikter om psykisk sjukdom" av Helene Johansson släpptes efter mycket om och men via Vulkan.se i våras, där den finns både som PDF och tryckt pocket. I dagsläget har denna lilla skrift sålt 29 exemplar.
Diktsamlingens syfte - att försöka få andra med psykisk sjukdom att känna att de inte är ensamma, har uppnåtts i några fall, vilket gör att publikationen är värt besväret och våndan.
Målgruppen är alltså den stigmatiserade och undanskuffade gruppen människor med psykiska problem. Mig veterligen finns det ytterst få publicerade skrifter som vänder sig till denna målgrupp, undantaget "självhjälpskurser" och bipacks-sedlar. Även de böcker som handlar om psykisk sjukdom, så väl självbiografier som faktaböcker, vänder sig oftast till en läsare som hyffsat frisk i huvudet och kan behålla sin koncentration i kapitel som spänner över ett 20-tal sidor.
 
"Psykiskt friska" personer som läst "Kontrollerad Galenskap" har tydligen funnit den ganska magstark och jobbig att läsa, men då dessa personer inte är målgruppen, så bryr jag mig inte speciellt mycket om detta. (Känn på den! Känn er utanför och negligerade!)

Jag avslutar med en nyskriven "kortis":

Halmstrån

Jag söker
nålen i höstacken
och griper efter halmstrån


Kommentarer
Postat av: Psyk

Oh...vilken fin dikt! Kom gärna med fler bidrag till Psykbryt- jag blir bara tacksam då jag tycker att du skriver så bra.



Jag ser att du behöver en kurs i hur man länkar från inlägg. Du ska först markera det ordet i inlägget du vill länka, sedan klickar du den lilla bilden med en kedjelänk (i raden ovanför där du skriver själva inlägget)och fyller i den adress du vill länka till i det lilla fönstret som poppar upp! Klart!







2008-06-17 @ 16:55:02
URL: http://psykbrytet.blogg.se/
Postat av: Helene/Dementia

haha tack för snabbkursen! Får väl se om jag lyckas med länkandet nästa gång : )

2008-06-17 @ 17:00:56
URL: http://kontrolleradgalenskap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0