Backabranden utan minnen

Det verkar som om alla minns Backabranden för 10 år sedan.
Folk vet vart de var och vad de gjorde när de hörde nyheten.
Det gör inte jag.
Jag har letat i min skadade minnesbank, men hittar ingenting. I stället skapar jag ett låtsasminne av att skolan var mycket dämpad och att det hölls en tyst minut, för så var det säkert. Jag minns det bara inte.

Jag var 17 år då, gick andra året på gymnasiet men jag minns bara fragmet av de åren. Jag vet inte riktigt varför, kanske för att det var kaos inom mig och jag tog min tillflykt till böckerna istället.
Jag minns inte vad mina klasskamrater hette, men jag minns att jag upptäckte H.P Lovecrafts böcker.
Ibland undrar jag om det är Zoloft-medicineringen jag gick på som gjort att jag inte minns, eller var jag helt enkelt bara för deprimerad och introvert för att ta in omgivningen?

Om två år kanske någon aktiv fd.klasskamrat tycker att vi ska ha återträff, men kan man gå på en sådan när man inte minns tiden vi spenderade tillsammas i olika klassrum? Vi hade flera marior i klassen, så mycket vet jag och jag minns ett par namn till kanske, men inte mycket mer.

Kommentarer
Postat av: polly

hehe. jo 3st marior var det minsann =) berglund o johansson åså.

2008-10-30 @ 20:56:40
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: Makulerat

Nä jag kommer inte heller ihåg så mycket. Snarare kommer jag inte ihåg så mycket av min barndom. Jag var väl instängd i min egen värld, men jag kommer inte ihåg den heller...

Var man befan sig när man hörde nyheten? Ska man komma ihåg de?!? Jag var 18 och har ingen aning!

2008-11-03 @ 19:28:10
URL: http://makulerat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0