Insomnia

Trodde att jag skulle somna hyffsat i kväll, men icke.
Jag lade mig vid 21 efter att ha tagit kvällsdosen Seroquel, trött var jag, trött och seg. Men somna kunde jag inte.
Vid halv 11 gick jag upp, drack mjölk och tog en cigg, sen lade jag mig ingen. Ytterligare en timme passerade.
Jag gick upp tog två stilnoct, en cigg, mer mjölk och lade mig åter.
Nu är klockan 2 och jag kan fortfarande inte sova. Det börjar bli lite tradigt och jag skulle verkligen behöva sova lite om jag ska orka med morgondagen, dvs föredrag i foajen på Stadsteatern.

Jag vet att jag ororar mig för saker nu, mest för lägenhetskontraktet givetvis, men jag är medveten om det och att jag inte kan göra så mycket åt saken. Jag vet också att jag har dåligt samvete för att jag säger idiotiska saker till folk jag tycker om efter några glas vin för mycket. Men det kan jag inte heller göra så mycket åt, då jag inte har en tidsmaskin.

Jag har också kommit på en möjlig anledning till varför jag känner mig skum frammåt 3-4 tiden på eftermiddagen. Det kan vara så att nivån av Seroquel går ned då, det är ju en vanlig tablett och ingen depotkapsel. Kanske borde intaget delas i 100 mg vid 3 tiden och sen resterande 100 mg vid läggdags? Tål att funderas på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0