Viktklubb.se

Galenskapen kontrollerar kaloriintaget!

Jag vet att jag skrev för ett tag sen att räkna kalorier inte är min grej, men nu har jag ändå gått med i Viktklubb.se!
Sporrad av Pollys viktnedgång pröjsade jag idag för 6 månaders medlemskap och nej det är inte så farligt dyrt. Jag gav 398 kr för dessa 6 månader. OM jag kan gå ned mer i vikt med denna tjänst, så är det givetvis värt det.

Så nu har jag suttit och lärt mig sajten lite, samt fyllt i dagens intag av mat och dryck. Hittills i dag har jag fått i mig ca 1000 kalorier, vilket är mindre än jag borde få i mig men jag har inte käkat kvällsmat än. Motionerat har jag inte gjort men är man förkyld ska man inte ut och härja. Förkylningen/influensan börjar dock släppa nu, så beroende på väder promenixar jag nog till Inre Rum i morgon.

Testade mina grymma, svarta cargobyxor nyss och dom gick på! Jag kunde knäppa dom och dra upp dragkedjan! Dom satt dock lite för tajt för att det skulle vara ok. Men, jag fick på dom! Dom är nämligen de "Gånedivikt-byxor" jag köpte förra året. Jäklgit snygga, praktiska och sköna men fanns inte i större storlek än 44, men jag köpte dem ändå för att jag SKA ned i vikt och nån gång få på dem. Snart kan jag använda dem! Några kilon till och sen sitter dom perfekt.

Förvisso har jag tänkt tappa 25 kilon till så småning om, men sånt tar tid och de 7-8 kg jag redan tappat är iaf en bra bit på vägen.

En som eventuellt går upp i vikt är sköldpaddan men tanke på hur han vräkte i sig mat i går. Han blev så mätt att han gick till närmsta mörka hörn och somnade på stört. I dag var han extremt segstartad och solade bara fram till 15-tiden, men sen fick han ett ryck och ville ut ur terrariet. Jag släppte honom i sovrummet, han gick ca 2 meter och sen tog det stopp. Så även sköldpaddor kan äta sig till "paltkoma" tydligen.


Kommentarer
Postat av: polly

åååh. kul att du är med i viktklubb nu! pepp pepp ta det bara lugnt nu i början. vet att det är rörigt o jobbigt men det blir jättesmidigt efter ett tag när man lagt in allt som man brukar käka o så!! o se till att käka alla kcal du ska äta om dagen =)) i början trodde jag att man skulle sluta på 0 per dag o inte 2150!! så jag mådde jävligt dåligt de första dagarna. haha!! Lycka till kompiiiis!! o fråga om det är nått du undrar över!! kram!!

2008-10-13 @ 05:25:49
URL: http://polly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0