Ljuva hem!

I dag var en väninna här och hjälpte mig få upp min nya taklampa i sovrummet. Jag nådde nämligen inte upp själv trots stol att stå på. Som tack så lagade jag mat till henne.

Det är skönt att kunna "bo in  sig" riktigt här i min lägenhet nu när jag har första handskontraktet. När mina föräldrar var här så fick jag en byrå också som jag är mycket nöjd med.

byrå

Jag stortrivs i min lägenhet och i området, kan tänka mig att bo kvar här läääänge.

Minnena av hemlösheten bleknar och livet går vidare, men jag kommer aldrig att glömma.

Jag kan fylla min lägenhet med funktionella möbler, fina gardiner och vackra lampor,  men det som gör den till ett hem är tryggheten som ett första handskontrakt ger mig. Tryggehet betyder otroligt mycket, kanske speciellt mycket om man har en psykisk sjukdom och verkligen behöver stabilitet och rutiner för att fungera.

Kommentarer
Postat av: polly

jaaa det är ju såå underbart att du äntligen fick 1a hand på din finfina lägenhet!!

2009-04-23 @ 05:52:24
URL: http://polly.webblogg.e
Postat av: alex

instämmer med föregående talare, jag är också så glad för din skull! Och för min, för det betyder att vi kan ses oftare. kram på dig!

2009-04-26 @ 14:02:34
URL: http://witchinakitchen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0