Lång dag

Gårdagen blev en lång dag, men bra dag.
Jag klev upp halv 7 nämligen efter maximalt 5 timmars sömn.
När träning, dusch och lunch var avklarat, blev jag lite rastlös plus att det uppenbarligen lades nytt golv i lägenheten ovanpå för det var väldigt mycket bank, klunk och klant samt lite borrande. Jag höll på att bli ett nervvrak eftersom jag är väldigt ljudkänslig.
Som tur var räddade en vän mig genom att föreslå fika på stan, så jag flydde fältet och begav mig in mot centrum.
Som vanligt var det mycket trevligt att umgås med denna väninna, samt träffa två av hennes vänner. Det blev inte enbart fika, utan även lite tittande i affärer. Jag behövde sockar, vilket jag hittade, men jag blev också helt kär i en tröja på HM.
Som tur är var priset på den överkomligt, 199 kr, egentligen hade jag inte råd men som jag sa till P: "Jag har nudlar hemma". 
Efter de senaste veckornas humörsvägningar med mera, så kände jag också att lite tröstshopping kanske vore bra. Att unna sig saker, speciellt en oerhört mysig tröja, stimulerar ju belöningsmekanismen och gör en lite gladare. Sen är det ju givetvis bättre att unna sig en tröja än godis i mitt fall.

Nåväl, vid halv 6-tiden skildes jag och P åt. Jag åkte en svettigt fullpackad buss hem, handlade lite och gjorde en wokgryta som inte alls blev som den skulle, men det gick att äta. Sen var jag löjligt trött och gjorde inte mycket vettigt resterande timmar. Jag trodde att jag sen skulle somna så fort huvudet nådde kudden, men nä, sömnen infann sig först
efter 01 nån gång trots att jag lade mig runt 23.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0