I väntans tider: BOKREA!

Nätbokhandeln Adlibris har "tjuvstartat" årets bokrea genom att lägga upp titlar som kan förbeställas till mycket bra priser.
Givetvis kunde jag inte hålla varesig fingrar eller ögon i styr, så det blev en beställning på sex stycken böcker, men till den överkomliga summan 344 kr. Dessutom är det inte mitt fel, utan Cs fel eftersom hon tipsade mig om det fanns en del godbitar i adlibris rea.
Böckerna skickas dock inte förrän nästa vecka......så i dag kommer C hit och vi ska bokvänta ihop eftersom vi är tämligen ense om att Bokrean är en av årets bästa högtider. Julafton bleknar i jämförelse för oss bibliofiler.

Jag funderar nu på att försöka möblera om på något sätt, så att jag kan klämma in en bokhylla till. Jag är ganska nöjd med nuvarande möblering dock.  Ack den som ändå hade ett helt rum som bibliotek!

Bokhögtiderna är väldigt väl utplacerade på året, Bokrean på våren och Bokmässan på hösten, perfekt!
Icke att förglömma de trevliga småförlag som huttar ut böcker då och då, så att vi bibliofiler inte får abstinens.
Förlag som Vertigo, Alastor Press och Sitra Ahra bör man ha koll på, Ellerströms och Carlssons också.


Kommentarer
Postat av: Johanna/bokidioten

Jag har faktiskt ett helt rum som bibliotek! När vi köpte hus gjorde vi om gillestugan till ett bibliotek. Om du vill se syns en del av den här: http://bokidioten.blogg.se/2007/june/kodifierad-jamstalldhet.html

2009-02-20 @ 10:26:46
URL: http://www.bokidioten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0