Rosa!

I dag blev jag rosachockerad när jag var på Apoteket och hämtade ut mina Seroquel 200 mg.
Förpackningen har nu plötsligt blivit väldigt rosa, något till och med den mycket trevliga apotekartjejen kommenterade med ett: "oj det var väldigt rosa".

rosa seroquel

Tyvärr lyckades jag inte ta en bra bild, förpackningen är definitivt mer rosa i verkligheten.

Jag fick dessutom Efexoren utbytt till Venlafaxin, vilket är den aktiva substansen i Efexor. Patentet på Efexor har nämligen gått ut nu, så den förpackning Venlafaxin jag fick var tydligen 500 kr billigare sa apotekarinnan.
Dessutom var Venlafaxinförpackningen inte i burk, utan i blisterförpackning, dvs "kartor" med en blåsa för varje kapsel.
Blisterförpackningar är bäst! Burkar är ett gissel för det är svårare att se hur mycket man har kvar, förutom när man till slut ser att man verkligen har ytterst få kvar och måste kuta till Apoteket direkt.

I dag försökte jag även ringa min handläggare på Försäkringskassan, med det gick inte så bra.
"Personen du söker är på sammanträde".

Snart är klockan 16 och sen kan jag gå till Ica och hämta mitt paket från Ellos med reagrejer i.

Kommentarer
Postat av: Fjärilen

Nu var jag ju tvungen att springa och hämta min Seroquel förpackning och jämföra och ja, dom har blivit mer rosa. Men varför?

2009-02-06 @ 15:08:19
URL: http://psykfallet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0