Tand-nojja

På sistonne har jag nojjat över mina tänder. Något nojjar jag mig nästan alltid över, nu är det tändernas tur.
Jag får för mig att dom ska lossna eller att jag ska bita sönder dem i sömnen. Jag drömmer mardrömmar om att jag vaknar med munnen full av söndriga tänder.

Givetvis VET jag att det inte är realistiskt. Jag har extremt bra tänder och dom sitter faktiskt fast.
Men, ändå nojjar jag för jag är en nojjig person som alltid oroar sig över något.
Dock skulle jag helst nojja över något annat än mina tänder, för det är jag ganska trött på nu.
Ekonomin är en konstant nojja, eftersom man inte direkt blir rik av att vara sjuk. Det kostar dessutom att vara sjuk.
Jag har hyllat högkostnadsskyddet förr, men jag kan inte nog hylla det, för utan högkonstnadsskydd för medicin skulle jag aldrig ha råd med mina mediciner. Jag äter ju medicin för ca 100 kr - per DAG!
Visst, det finns äldre och billigare mediciner, men de har betydligt fler biverkningar också.

Jag får dock säga att jag gillar den gamla, hederliga Haldolen - ett anti-psykotiskt preparat.
Det var den första anti-psykotikan jag fick och den fungerar bra på mig. Nu äter jag inte den längre pga att jag blev lite stel och darrig av den, så den byttes mot en nyare medicin. Men, skulle jag nu, trots mina mediciner, bli psykotisk igen så skulle jag vilja ha Haldol. Den litar jag på och den verkar förhållandevis snabbt.

När jag nu babblar om medicin, så kommer här en bild. En favorit i repris.....Kafka-dosetten!

dosett

Kommentarer
Postat av: Vildsjäl

kolla vad drömlexikonet säger om tänder. har för mig att det förknippas med död :/

2009-07-26 @ 21:38:47
URL: http://dreadfuldivine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0