Inget mer hål i golvet

Nu har jag inte hål i golvet längre, det är rätt bra. Snickaren har slitit här idag, så det är färdigsnickrat.

golv



I morgon kommer en målare och sen nån gång kommer mattläggare också.

Fick i dag veta att det bli ny spis i Augusti. Då kommer också alla eluttag att bytas till jordade uttag, vilket dock inte blir så mycket jobb hos mig eftersom de flesta uttag bytts ut tidigare. Den nya spisen blir en Electrolux med glashäll, det låter ju bra det. Mindre bra är att detta innebär hyreshöjning så småning om med 90 kr i månaden. Jag får väl spara in dom pengarna på att baka eget bröd då, för jäklars va jag ska baka då!

I dag har jag också flyttat micron till köksbänken, eftersom det egentligen såg förjävligt ut att ha den på köksbordet.
Vardagsrummet är mer eller mindre färdigröjt, men bokhyllorna måste flyttas i morgon tror jag, så att målaren kommer åt. Förhoppningsvis är målaren snäll och hjälper mig, så kanske jag slipper få en Ikea Grevebäck över mig.....
Skrivbordet måste också flyttas så att mattläggarna kommer åt, hjälp?
När rummet är klart....nån gång, så har jag bestämt mig för att möblera om lite. Det är nog lite mer praktiskt att ha skrivbordet nära nätuttaget? Jag har två möbleringsvarianter, så vi får se hur det blir, men jag tror att ommöblering är en bra idé.
När jag var barn, gillade jag att möblera om men först brukade jag skissa upp min plan, så jag får väl gör det nu med.

Jag har lyckats slänga flera icakassar med skräp också.

Just nu är jag så trött att jag knappt vet vad jag heter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0