TV? nej tack

Radiotjänst ringde nyss. Tjejen där frågande om jag hade nån tv givetvis, eller om jag tänkte skaffa det inom den närmsta tiden.
Nu är det ju dock så att jag inte ser på tv.....jag skulle nog hellre sitta och titta på mina torkande väggar. Det gör jag inte förvisso, för jag sitter ju vid datorn i tid och otid istället, men det känns mer vettigt än glo på tv.
Sist jag "kollade" på tv, var hos mina föräldrar för nån månade sen, eller rättare sagt, tvn var på medan vi spelade kort i samma rum.

Förr, i Skåne, då tittade jag på tv och tvn var på väldigt mycket även när jag egentligen inte tittade på den. Så jag tror att jag överdoserade tv-tittandet helt enkelt och sen gick ju den tvn sönder.

Att sitta och glo på dokusåpor, antikrundor och galor är verkligen inte min grej. Film? visst kan det finnas bra film, men oftast är jag alldeles för ofokuserad och rastlös för att få ut nått av en film. Dramaserier? Njae, jag orkar liksom inte följa avsnitt efter avsnitt efter avsnitt, då blir man låst av sitt tvtittande.

Jag tror faktiskt att folk skulle må bra av en tv-fri dag i veckan. Då kanske de skulle prata om annat än Robinson, Ernst och Melodifestivalen, tex, om sina drömmar, känslor, minnen och....ja massor.

Och nu till den stora frågan.....Finns Bingolotto kvar? Jag är helt Lost på den punkten men någon kanske kan hjälpa mig På Spåret? Så Ska Det Låta! Jag borde kanske Fråga Lund om en Rapport?  Eller ringa in Dr Quinn, men det är nog inte Aktuellt, Komissarie Morse har nog bättre koll för han är 24 Karat värd. Våra Bästa År har nog passerat och Glamouren falnat, så att flytta till Lilla Huset På Prärien eller Sommartorpet vore smartare än Dallas. Ika I Rutan är inte kvar och således hjälper det inte ens att Björnes Magasin ligger i Kvarteret Skatan, där även VaranTeatern och Teskedsgumman huserar. Det nedlagda Varuhuset har köpts upp av Grevinnan och Betjänten, för att Houset inte ska byggas om till Baren i en extrainsatt special Room Service. Big Brother noterar detta men drar Hem Till Byn som börjar på V och har Den Vita Stenen som kännetecken.

NÄ.... nu räcker det.....

Kommentarer
Postat av: Vildsjäl

haha =)

2009-06-06 @ 10:58:31
URL: http://dreadfuldivine.blogspot.com
Postat av: alex

wow!!!



jag är djupt imponerad! så kreativt!

2009-06-06 @ 17:48:59
Postat av: polly

tror bingolotto finns kvar på typ tv4+ eller nått sånt. hehe

2009-06-06 @ 18:27:11
URL: http://polly.webblogg.se/
Postat av: Daniel

TV:n är ett gift. Jösses vad tid som bara försvinner... Jag är himla nöjd med mig själv när jag märker att det gått några dagar eller en vecka utan att jag satt på den. Men då räknar jag inte med webb-tv...

2009-06-11 @ 10:35:12
URL: http://gulhaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0