Labyrintbygge

I går på Inre Rum kom vi överens om att jag ska bygga en pillerlabyrint till utställningen, en permanent labyrint.
Den jag gjorde förra året var ju bara tillfällig och jag plockade ihop den när jag fotat klart den.
Det första problemet bli att hitta ett lim som funkar. Jag vill nämligen använda efexor-kapslar (bland annat) och de är gjorda av nått gelatinaktigt för att de ska smälta i magen. Så det gäller att hitta ett bra lim som inte förstör kapslarna.
Därför ska jag besöka Kjell & CO idag och kanske Clas O också. Jag gillar såna butiker, även om Kjell &CO inte är så rolig i Nordstan eftersom det mesta dom har är på lagret, så man måste säga till om vad man är ute efter.

Nåja, sen blir det lim-testning här hemma.

Labyrinten kommer inte att bli riktigt lika dan då jag inte tänker använda narkotikaklassade läkemedel i den permanenta. Även om labyrinten ska glasas in så att ingen pillar på den, så är det nog ingen bra idé. Men jag har gott om andra piller.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Tja, med vårens konstdebatt i minnet kanske det kunde vara ett sätt att få uppmärksamhet att faktist använda samma som förut...

2009-03-31 @ 15:06:03
Postat av: polly

kul att du ska göra det! najs

2009-03-31 @ 20:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0