I Småland

Jag lyckades ta mig till småland utan missöden, även om jag höll på att missa tåget pga att bussen till centralen var rejält försenad. Resan gick bra och farsan hämtade mig vid tåget, samt pekade ut vart någon/några har snott en vägkamera med stolpe och hela baletten! Jag undrar just vad dom ska med den till?!

Sen fixade farsan omelett med räkstuvning, det är tydligen den rätt han snöat in på just nu och han visade också upp sin "räksked". Min far är rätt uppfinningsrik och har gjort räkskeden själv, det är en vanlig sked som han böjt lite och borrat några hål i för att fiska upp räkor som är på burk utan att få med en massa av vätskan. Fiffigt!
Hade jag inte glömt sladden till min kamera, så hade ni fått en bild på räkskeden, men det får ni inte just nu.
Kanske skulle önska mig en egen räksked?

Lille herr sköldis låg och jäste i terrariet, mätt och belåten. Han verkar väldigt nöjd med att nu ha en flashig heltäckningsmatta i terrariet istället för småsten. Jag var skeptisk när jag hörde detta påfund, men sköldis verkar gilla det och det är ju vad som räknas. Bilder på detta kommer så småning om.

Efter hutlösa mängder kaffe och Animal Planet, så lade jag mig nån gång efter 22 och lyckades somna trotts allt koffein i blodet.
Vaknade strax innan 8 av att morsan var uppe och skulle till jobbet, så jag pallrade mig upp jag med.
Förmodligen åker jag och morsan till shoppingparadiset Ullared när hon slutat jobbet vid 14. Bland annat har jag fått i uppgift att köpa lösögonfransar till N. Själv tänkte jag kolla efter lite sommarkläder och kanske ett par nya gympadojjor, då jag snart har traskat sönder de jag har. Dessutom ska jag spana in Panduros nya outletbutik i Ullared och sedan rapportera till A, som vill åka till Ullared i sommar.

Nu är klockan 09:10 och sköldis har förvånansvärt nog inte vaknat än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0