Misstänkt telefonbedrägeri

Jag misstänker att nån bedragare ringer till min hemtelefon.
Jag har fått samtal där ingen säger ett ord. I går skaffade jag nummerpresentation och två gånger har nån ringt från ett utlandsnummer som börjar på 0034, vilket tydligen är Spanskt. Jag känner ingen i Spanien så jag är väldigt misstänksam just nu. Jag har givetvis inte ringt upp nummret, för det är just det som "dom" vill skulle jag tro.
Jag läste om denna typen av bedrägeri för länge sedan nämligen.
Jag har nu mailat till Comhem om detta för jag vet inte riktigt vad jag borde göra. Förmodligen är jag inte ensam om att ha fått dessa skumma telefonsamtal.


Jag blev förhoppningsvis dock inte bedragen idag när jag köpte nya inear-lurar till mp3an, det bidde Koss denna gången. Inte så dyra, men förhoppningsvis bra kvalite.

I morgon ska jag försöka få håret klippt på Salong Orkidé som ligger här i krokarna och har drop-in. Topparna är riktigt slitna så klippning behövs verkligen.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Folk här har fått pappersbrev från Spanien om att de vunnit på ett lotteri. Det verkar som några bedragare håller på där nere, så det kan nog vara det du råkat ut för med. Fast man undrar ju vad de får ut av att ringa och inte säga något... Mitt råd: strunta i dem.

2009-05-19 @ 19:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0