Full ös

Som jag skrivit tidigare, så är min lille 26-årige sköldpadda Putte här nu efter att ha spenderat sommaren hos mina föräldrar. Han är ganska nyfiken av sig så han springer omkring och acklimatiserar sig här. Han har fått smeknamnet "HerrHyperaktiv" för sitt galna beteende en gång i tiden och han lever upp till det också!
Han motbevisar fördommen att sköldpaddor är sega och saktfärdiga, när han knatar på och verkar ha väldigt bråttom. Jag har haft honom i 18 år, men kan fortfarande förvånas över den fart han lyckas få upp.
Här kommer en liten bildhälsning från Putte.

Putte

Som synes, så står han på bakbenen lutad mot terrarieväggen. Han är väldigt stark och envis, precis som matte.
Klättra på väggarna gör han när han vill ut, så vad gör man jo, släpper ut honom.
Då går han till terrariet igen och försöker ta sig IN.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0