Kära bloggen

Ja det var ett tag sen jag skrev nu, bloggtorka kallas det tydligen.
Det har kanske inte hänt så där ofantligt mycket, men jag har faktiskt varit hos en psykolog!
Detta skedde förförra vecka och det var ett bra första möte tyckte jag, vi bokade in en ny tid på onsdag denna vecka.

Anledningen till att jag bad om att få träffa en psykolog, är att jag insett att min sociala paranoia hindrar mig en hel del i livet och det går inte att medicinera bort den, så nu ska jag förska med terapi!
Det gick fortare än jag trodde, jag fick en tid nästan direkt hos en psykolog på min psykosvårdsmottagning.
Annars är det ju otroligt långa väntetider för psykologkontakt, men det finns en bra sak med att ha just en psykossjukdom och det är psykosvården i Göteborg!

Sen jag kom in i systemet här i Göteborg så har det aldrig varit några som helst problem att få den vård jag behöver. Jag önskar att det vore lika bra för alla, men det vet jag tyvärr att det inte är och ofta beror det helt enkelt på resurser, det finns inga pengar och inte tillräckligt med personal. Det råder tex brist på psykiaters.

Jag är dock, som jag skrivit förr, oerhört tacksam för den vård jag får och för att mina vårdkontakter är så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0