Rastlöshet

Försov mig till psykbesöket i morse, men jag hade inget särskilt att prata om så det gjorde inte så mycket.

Sen blev jag extremt rastlös vid 13-tiden och beslutade mig för att dra in till stan och kika på rean som verkar vara överallt just nu. Det resulterade i en ny rökelsehållare från Indiska, en t-shirt och lite nya pennor. Inga överdrivna inköp alltså men en del promenerande iaf och motion är ju vad jag behöver.

Jag har blivit ganska "olat" nu. Jag tycker inte längre att det är nån big deal att gå ned till någon av spårvagnshållplatserna, även om busshållplatsen är några minuter närmre. När jag flyttade hit var jag rätt lat och tyckte att det var en bit till Konsum, trots att det bara tar knappa 5 minuter. Men, då var jag även väldigt otränad. Konditionen var usel och ryggen var inte bra den heller, så då blev det givetvis jobbigare. Mycket kan förändras på 18 månader i sättet att tänka och vara. I mitt fall har det ändrats till det bättre nu, inte bara när det gäller fysisk hälsa, men även psykiskt.
Jag klarade ju av att sluta med Efexor efter 6 år och jag har inte mycket psykossymtom nu för tiden. Ångesten finns kvar dock, men det går oftast att hantera. Hopplöshet och melankoli, ja det är lite svårare tycker jag, fast man kan ju inte få allt, eller?
Jag tror dock att när/om jag skriver på kontraktet på lägenheten kommer jag att känna mig betydligt lugnare, kanske kan jag försöka se frammåt då och inte bara gå och vänta.

Jag har blivit helt beroende av mineralvatten med granatäppelsmak nu. Det är så otroligt gott!

Kommentarer
Postat av: Psyk

Ja, det ar supergott!

Kram och hej pa dig forresten.

2008-07-24 @ 10:30:46
URL: http://psykbrytet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0