Tankar...

Mina tankar går just nu till vännen som avlivade sin hund idag.
En vacker och snäll greyhound, som nu blivit gammal....

Jag har ju en sköldpadda själv som mycket väl skulle kunna överleva mig, då han kan bli 80-90 år.
Det vore nog bäst om han fick överleva mig, för jag skulle sakna honom något otroligt.
Jag vet att han är van vid mig och trygg med mig, men sköldisar är självständiga djur.

Han var lite kinkig när jag flyttade hem ifrån och inte kunde ha med honom i första lägenheten, då ville han inte äta ordentligt. Så jag åkte hem till föräldrarna och mata honom.
Men nu har han vant sig vid att jag inte alltid är där, eftersom han spenderar sommrarna hos mina föräldrar.
Där har han möjlighet att vara ute mer. Nu har han en hage på ett par tre kvadratmeter som han kan vara i ute på dagarna om det är varmt. Han får "god" mat, daggmask, gurka och frukt. Min far är ju rätt förtjust i denna lilla krabat och skämmer bort honom. Pappa hade själv en sköldis som barn, men som tyvärr dog.

Min lille Putte har aldrig varit sjuk, han är seg som bara den och lite vild. Han har haft förstoppning men det avhjälps med varma bad.
Ibland  kan man  tro att Putte har adhd, när han springer omkring i lägenheten som en liten tok.
Men, när han blir trött är det ganska skönt att sitta i mitt knä, varm och gott och jag är ju matte som han så väl känner igen.
Sköldpaddor har inte så bra syn, men däremot luktsinne, vilket gör att han tycker att alla tjejer som luktar cigarettrök är bra personer. För enligt honom, så ska man lukta rök och ha bröst som han kan sitta på.

Jag brukar lägga armarna i kors och ha honom på bröstet, det brukar han tycka är väldigt trevligt på kvällen. Jag kan sitta med honom länge och bara titta på honom när han sniffar lite på mina kläder, gäspar och slappanar av.

Saknar honom nu.... för han är i Småland och blir bortskämd, men till hösten kommer han tillbaka. Min lille Plutt. Polaren sen 17 år. Han är 25 år nu och kommer förhoppningsvis och troligtvis leva länge till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0