Walk on the wilde side

Nej egentligen inte alls nån promenad på den vilda sidan, bara en promenad till Olskroken, vilket tar ca 25 minuter.
Min kondis har blivit helt hyffsad, jag går denna sträckan utan några som helst problem, inte ens i uppförsbackarna flåsar jag nu. Har gått denna sträckan rätt många gånger på sistonne.
Dessutom sparar jag ju pengar på att gå istället för att åka kollektivt, för jag har inte fyllt på mitt månadskort.
Givetvis påverkas vikten också av detta promenerandet. Nu har jag tappat ca 7 kg sen jag vägde som mest och det mesta har jag tappat sen jag slutade med anti-depp i slutet av Maj.
Jo jag är lite viktfixerad, men det blir man när man varit överviktig ett tag och ÄNTLIGEN börjar gå ned i vikt.
Har man som jag, varit väldigt smal tidigare, dvs innan alla mediciner, så det rena psykiska terrorn att ha de där extra kilona. Inte nog med att man är sjuk, man blir tjock också!

Jag har märkt att den halsbränna jag tidigare drogs med har försvunnit nu och jag känner mig över lag mycket piggare fysiskt.
I går firade jag den godkända lägenhetsbesiktningen med pepsi 50 cl. Jag har inte druckit läsk på....väldigt länge, så jag fick världens sockerchock och blev extremt rastlös. Det resulterade i att jag gav mig av till Emmaus, där jag köpte en tröja, alltid nått.

Tur att jag har en del byxor sen jag var mindre, annars hade viktnedgången blivit en dyr historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0