Fantasi och verklighet

Kontrolleras galenskapen?

Under många, långa år har jag haft svårt att hålla reda på vad som är verklighet, fantasi och dröm.

När jag vaknade i dag kom jag på att jag ju hade köpt en ny dosett, för jag var på apoteket och hämtade ut medicin här om dagen. Jag rotade runt i min väska ett tag, men hittade ingen dosett, var på jag förstod att jag hade funderat på att köpa en ny dosett, kanske till och med drömt att jag så gjorde. Någon ny dosett hade jag dock inte köpt, det är jag nu relativt säker på.
Såna här saker är inte ovanligt. Jag funderar på att göra något eller drömmer att jag gör något och tror att det är verklighet. Jag har också väldiga svårigheter att hålla isär dagarna, vissa dagar vet jag inte om jag har duschat eller ej, så vida jag inte tvättat mitt långa hår.
På grund av dessa saker, så försöker jag att föra en väldigt detaljerad dagbok över vad jag gör och inte gör. Jag har insett att jag annars inte har en aning om vad jag gjorde förra veckan, mer eller mindre.
Till ytterligare hjälp har jag en kalender med en sida per dag där klockslag finns med, eftersom jag annars inte kan hålla reda på tvättider och tider hos kontaktpersonen eller andra viktiga saker.
Jag har även en dosett, för utan den skulle jag inte veta om jag tagit mina mediciner eller inte.

I den psykologiska utredningen som gjordes för flera år sedan, framkom att jag har dåligt arbetsminne, men minnet har överlag blivit sämre de senaste åren skulle jag tro. För riktigt så här illa var det aldrig förr, förutom när jag låg på psykosgränsen. Av mina psykosen minns jag väldigt litet och jag skrev inte dagbok på någon systematiskt sätt.

Spår av psykoserna har jag dock hittat i form av konstiga, paranoida anteckningar, mind-maps som inte har någon som helst logik och som jag inte förstår ett jota av och folk hävdar att jag sagt saker som jag inte alls minns.
Det mesta av anteckningar och mind-maps har jag slängt. I dag hade dessa kanske varit intressanta, men för några år sedan var det bara jobbigt att bli påmind. Så dessa papper kasserades i enlighet med mina tankar om kasserande som katharsis. Åtminstone tror jag att jag har kasserat alla psykospapper.

Jag tror ganska mycket, eftersom jag sällan är säker på någonting.

Kommentarer
Postat av: Underdark

Det där händer mig också

Brukar mest vara saker som att duscha, äta, städa mm för mig

Det är jobbigt, händer ibland att jag inte dushat eller ätit på flera dagar >.<

2008-06-15 @ 21:44:53
URL: http://underdark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0