Insnöad

Galenskapen kontrolleras (?) med insnöning.

Jag har en mycket stark tendens till att snöa in, främst på mytologiska och religionshistoriska ämnen, men även ibland på språk.
En mycket intressant teori /diskution på helgon om Höder (fornordisk gud) som mångud, fick mig givetvis att vända mig till mina kära böcker, framförallt Eddan -den äldre av dessa två. Dock klarade jag av att inte snöa in alltför mycket.

Förr kunde jag snöa in rejält. Jag kunde sitta och läsa sumeriska ordlistor på nätet i flera timmar i sträck utan en tanke på cigg, kaffe eller något annat. Jag kunde vältra mig i teorier om "nefilim" ( Jättarna i GT) i dagar, med knapp sömn och tankarna långt bort från allt världsligt.
Jag vill minnas att jag,  i mer eller mindre psykotiskt tillstånd, faktiskt löste gåtan med nefilim men då jag inte minns mycket av mina psykotiska episoder, så förblir denna gåta olöst till dags dato.

Jag har inhämtat otroliga mängder kunskap i mina psykoser som jag nu inte minns. I psykosen är gränser flytande, tankens barriärer blir ogiltiga och därför kommer insikterna då som skotten från ett maskingevär. Dock med problemet att jag inte minns dem.
Jag bär på många hemligheter, vissa är hemliga för mig själv till och med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0