Bortom min kontroll

Stressen tar över mer och mer nu och får mig att bli på dåligt humör samt ångestdrabbad.
Det största stressmomentet är kontraktet på lägenheten, som jag fortfarande inte hört något om. Det är uppenbart att någon på Poseidon AB inte gör sitt jobb, för då skulle kontraktsfrågan vara löst för länge sedan. Jag vet inte vem som handhar detta ärende och Poseidon är en stor värd i Göteborg med flera olika kontor, således vore det mycket svårt att ringa och höra vad som händer.

Stressmoment nummer två är att mitt beslut om Aktivitetsersättning från Försäkringskassan måste förnyas. Alla papper, dvs själva ansökan och ett läkarintyg skall vara inne den 15de November. Ansökan har jag givetvis skrivit klart för länge sedan, men så är det läkarintyget. Jag vet inte om det är skrivet, eller om det överhuvudtaget kommer att skrivas i tid.
Det var iaf inte klart för en vecka sen när jag var hos min kontaktperson. Tyvärr är jag rätt pessimistisk, det kommer inte blir klart i tid tror jag. Det kommer leda till att FK inte vill besluta något alls och skjuter på det. Så i mars står jag eventuellt utan inkomst.

Även om läkarintyget skulle komma in i tid, så finns det inga garantier för att jag får fortfsatt aktivitetsersättning. En väninnas ärende hos FK har förhalats i flera månader nu och det är uppenbart att förhalningen är medveten från FKs sida för inte ens FK kan vara så otroligt inkompetenta.
Jag ser inte fram emot samma behandling, men det skulle inte förvånga mig ett dugg.
Jag ser heller inte fram emot att behöva söka min försörjning hos Soc, det har jag gjort förr och det var inte roligt alls.

I min pessimistiska hjärna, ser jag mig som hemlöst socialfall om några få månader.
Sen tror folk att man har "tur" som slipper jobba....att man bara kan glida omkring och casha in pengar. Det är inte så.
Folk syn på sådana som mig känns förnedrande. Jag har inte valt detta. Jag har inte valmöjligheterna som många andra har.

Min livssituation är bortom min kontroll just nu och det är på intet sätt roligt.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Ett tips från en luttrad FK-"kund":

Du kan skicka in din ansökan redan nu, så den

hinner in i tid (den är viktigast). Så kan du

komplettera med läkarintyget i efterhand.



Och jag råkade också ut för ett halvårs förhalning, som man kan anta var medveten... Så jag blev utan

både sjukersättning och blev nollad på min sjukpenning, i o m de nya reglerna.

2008-11-08 @ 15:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0