Insider: Kafkadosetten

Efter undringar från psyk så kommer nu här en bild på hur dosetten ser ut på insidan!

Kafkadosettens insida

Som ni kan se har den 7 lösa fack. Varje fack har flyttbara "väggar", så man kan stoppa i mediciner för 5 olika doseringstillfällen per dag. Dosetten är begåvad med punktskrift för de som inte kan se och jag skulle tro att det är veckodagarna som står i punktskrift, men jag kan inte sånt. Denna dosett finns med rött eller blått omslag och kan köpas på Apoteket, men man får oftast fråga efter den.
Dosetten ser mycket ut som en bok, vilket gör den diskret och man inte vill skylta med sina mediciner.

Min dosett innehåller förnärvarande: 75 mg Efexor, 10 mg Abilify och 200mg x 2 Seroquel uppdelat på två doseringstillfällen.

Inser nu att halva mitt personnummer kom med också, men att jag kom till världen den 16de maj 1981 är inte direkt en hemlighet.

Kommentarer
Postat av: Psyk

Alltså, det här är helt fantastiskt. Psykbryt av rang, säger jag bara. Tack för tipset! Jag kommer nog vilja uppmärksamma denna dosett på Psykbryt i något sammanhang i helgen, om det är ok!



2008-09-19 @ 15:28:38
URL: http://psykbrytet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0