Palt!

pite-palt

I dag har jag och morsan gjort pite-palt.
Det gör man på riven potatis, korn- och vetemjöl och en massa salt.
Till denna rätt bör man ha mjölk, lingonsylt och extrasaltat bregott.

Kusinen Vewe och hennes palt-älskande polare kom hit också.

Jag kan säga att det var lite jobbigt att skala och riva 3 kg potatis för hand, men gott blev det!
Känns som om man behövde lite stadig mat efter bokmässan.

Nu känner jag mig trött och mör. Det har ju varit lite action denna helgen faktiskt.
I går kväll var jag på Klädbytardag. Det innebär att ett gäng tjejer rensar sina garderober, tar med kläder de inte vill ha längre, försöker organisera det i kategorier och sen plockar man det man vill ha. Det ingen vill ha går till second hand.
Jag hade med mig en kasse kläder, men kom hem med två plagg bara, vilket är bra då jag har lite ont om garderober.

Känns som om denna helgen gick väldigt fort, förmodligen för att det hände en del saker.

Kommentarer
Postat av: polly

vad är skillnaden mellan palt o kroppkakor?

2008-09-30 @ 05:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0