Två år

Det är snart två år sedan jag blev hemlös, det känns som en halv evighet.
Jag väntar nu på beskedet om huruvida jag får ta över kontraktet på denna längeheten som jag bott i sen Januari 2007.
Det har varit Fastighetskontoret som haft kontraktet på lägenheten hittills, men efter 18 månader får man chansen att ta över kontraktet. Jag har ju mycket goda chanser till det, eftersom jag skött mig och betalat hyran i tid etc.
Jag väntar och jag väntar, varje dag hoppas jag på ett telefonsamtal eller brev med posten.
Jag undrar vad det är som tar sån tid..... Jag funderar på att ringa Fastighetskontoret nästa vecka, gäller bara att få tummen ur.
Jag hoppas innerligt att jag får ta över kontraktet, för annars går det åt skogen igen. Dessutom trivs jag verkligen här.
Jag har en mysig 2a på 47 kvm, i en trevligt område inte alltför långt från centrum, det är ca 13 min med buss in till Nordstan tex. Vi har en bra liten Icabutik här och större mataffärer en bit bort, här finns även Apotek som jag ju bevistar lite då och då för att hämta all medicin. Dessutom har jag gångavstånd till min psykmottagning, vilket är bra.

Jag vill sååå gärna bo kvar här....hoppas hoppas!

Kommentarer
Postat av: polly

polly håller tummarna!!!!!!!!!!!!!!

2008-09-19 @ 05:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0