Tvätten tvättar inte sig självt

I dag är det tvättdag hos den kontrollerade galenskapen.
Jag har inte så där otroligt mycket kläder, så jag brukar tvätta en gång i veckan. Framför allt har jag ont om byxor just nu.
Dessutom är det en bra rutin att tvätta en gång i veckan och det blir enklare att köra två maskiner än att vänta tills man har 6 maskiner som ska tvättas.

För ett par år sedan hade jag väldigt svårt för hushållsarbete, så svårt att jag fick boendestöd som såg till att jag faktiskt städade och tvättade. Jag hade extremt svårt med att komma igång med saker och sköt upp det mesta tills jag hade en gigantisk lista på att jag skulle göra. Något som resulterade i att jag inte fick något gjort eftersom jag försökte göra allt samtidigt (eller samtidigare som det heter hos Psykbryt ).

Nu har jag lärt mig att göra lagom mycket istället för att försöka göra allt på en gång och då går det mycket bättre.
Jag gör en eller två större saker om dagen istället för att försöka storstäda och tvätta på samma dag. Visst vore det skönt att få allt gjort på en dag, men det funkar inte för mig helt enkelt.

I dag är det tvätten och det är en jättegrej för mig, så mycket mer blir det nog inte gjort idag även om jag gjort mindre saker, som byta lakan tex.
Jag fixade även en handduksbit till Putte, han har nämligen fattat att det är kallt på golvet så nu sitter han gärna på mattan i sovrummet. Men nu har han en alldeles egen blå handduk på sitt favoritställe under sängen. Han har provsuttit den men var lagom imponerad, men han vänjer sig vid den sen skulle jag tro.

Nu ska jag till tvättstugan!

Kommentarer
Postat av: Psyk

Nej, detta med TVÄTT som sagt... Ja, jag önskar jag kunde bli bättre på att dela upp saker. Men det är den intensiva och hetsiga sidan i mig. Behöver jobba med.



Jag funderar en del kring det här med olika boendestöd för psykiskt sjuka. Egentligen är det ju för jävligt att det är knutet till diagnos som det är. När folk är som djupast deprimerade är de ju funktionshindrade.



Well well, jag är hemma nu i alla fall. Du, jag kanske ska till Götet i nästa månad. Vi får se. Tar gärna en fika då. Men vi hörs innan det.



Lycka till med tvätten... Själv är ju nu mer inne på uppackning av förrådshämt (ett projekt från igår.) Föredrar internet.



2008-09-18 @ 17:16:02
URL: http://psykbrytet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0