tillbaka till gymmet

Min fot är nu helt bra, så i förrgår kunde jag träna igen. Det var skönt det.

I pressen står det en hel del om folk som blir utförsäkrade hos FörsäkringsKassan och konsekvenserna av detta.
I mitt fall är det förmodligen inget problem, men jag bli förbannad när jag läser om hur FK inte alls lyssnar på dessa personer egna läkare, läkare som är ansvariga för behandling. Det är självklart att en persons egen läkare känner till situationen bättre än någon läkare på FK som aldrig träffat personen ifråga. Men, ändå anser FK att dom alltid har rätt.
Sen undrar jag vart alla jobben finns till de som max kanske kan jobba 25%, beroende på dagsform och arbetsuppgifter?

Ponera att jag skulle försöka jobba 25%.
Vem skulle anställa mig? Jag har ju varit sjukskriven i snart 6 år, jag har ingen färdig utbildning och ingen arbetslivserfarenhet.
Vilka arbetsuppgifter klarar jag av? tja, jag har svårt för att arbeta i grupp, jag har telefonfobi, klarar inte av stress och har dessutom koncentrationssvårigheter. Jobba i ett arkiv kanske? men nä, det skall man ha utbildning för.....

Även OM jag skulle lyckas få ett jobb, så skulle jag förmodligen inte kunna behålla det speciellt länge, för jag skulle bli stressad för minsta sak och då blir jag paranoid, mår dåligt och förlorar verklighetsuppfattningen. Då tror jag att väldigt få arbetsgivare skulle acceptera att jag sjukanmäler mig för sömnbrist pga att jag trott mig ha ett spöke i lägenheten.

 


Kommentarer
Postat av: anna-lena

ärs bli författare vet jag.

2009-09-05 @ 19:00:26
Postat av: Alex

word up och instämmer med föregående talare. fuckat system indeed.

2009-09-07 @ 11:39:34
URL: http://witchinakitchen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0