Hoppet dom dog

Dagen efter valdag och jag är så otroligt besviken, ledsen, orolig och ångestfull.
4 år till med högerregering innebär att jag, liksom många andra kommer att utförsäkras. Jag vet ännu inte när, kanske i april, kanske om två år. Oavsett när, så kommer det att bli en katastrof för mig och jag är rädd, riktigt jävla rädd för att jag inte ska klara av stressen och pressen.

Jag har under de senaste åren byggt upp en stabil situation som gör att jag mått ganska bra på sistonne, men nyckeln till detta är att jag fått tid att rå om mig själv, jag har sluppit hantera den stress som gör mig sjuk.
Utförsäkring skulle inne bära 3 månaders arbetslivsintroduktion och sedan jobbsökade - på heltid.
Jag ska då gå från 0 till 100% direkt och vet mycket väl att jag inte kommer att kunna hantera det.

Att jag får en panikattack när detta går upp för mig, säger kanske en del om att mitt psyke ÄR skört.
Jag har gråtit, fått andningssvårigheter, overklighetskänslor och fått ta lugnande för att klara av att gå till psykologen idag, där jag kämpade för att inte bryta ihop igen.

JAG VILL INTE TILLBAKA TILL RUTA ETT!

Jag har kämpat så otroligt mycket för att komma hit, men det verkar som om benen kommer att slås undan.....det är bara en tidsfråga. Frågan är om jag orkar resa mig igen? Nån gång.....

Kommentarer
Postat av: Selma

Ja, inte fan är det roligt. Har själv levt utan en krona i inkomst i 12 månader nu (inte soc heller)och utvecklat magsår som troligtvis måste opereras dessutom och måste separera från familjen pga att jag inte klarar stressen mer. Har inte råd med det heller och det ger mig ännu mer magsår. Har inte ens fått en handlingsplan från FK fast de jobbat på den i 2 år nu.



Försöker hålla god min, men det är riktigt skit just nu. Ligg på så mycket du kan för att få en plan via FK eller något du kanske kan plugga via distans. Tänker jag kan vara ett tips om du har CSN kvar. Ha så många alternativ du kan!



Kram

2010-09-20 @ 19:04:55
URL: http://livmoderskeppet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0