Fysisk ångest

Så kom det ångest. Denna gång av den fysiska typen, icke orsakad av tankar eller händelser utan mer som blixt från klar himmel.
Detta innebär bröstsmärtor, känslan av att inte få tillräckligt med luft, rastlöshet, visst känselbortfall i händer och armar (vilket gör det lite svårt att skriva nu), lite tunnelseende och snabbare hjärtrytm.
Kroppen går in i flyktberedskap helt enkelt, utan något hot.
Detta har hänt en jäkla massa gånger förr, så jag kanske borde vara van, men det blir jag nog aldrig.
Ibland kan jag härda ut, sysselsätta mig och inte behöva ta ångestdämpanden. Men, idag orkar jag inte härda ut, så det fick bli en 5a Stesolid. Nu väntar jag på att Stesoliden skall verka, men det är inte alltid som 5 mg räcker, dock brukar jag vänta och ge den en chans innan jag eventuellt sätter i mig en till.

Jag väntar, kippar efter luft, häller i mig mineralvatten.
Fast nu känns det som om jag ska spy, men det tror jag inte att jag ska, det är kroppen som lurar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0