Antidag

Galenskapen kontrolleras med Abilify och Seroquel - som alla andra dagar.

I dag är en sån där dag, en Antidag.
En dag som aldrig kommer igång, eller rättare sagt Jag kommer aldrig i gång.
Jag kom upp ur sängen redan vid 7-tiden, det var inte så svårt men sen kom jag inte mycket längre. Jag skulle ha tränat, men kunde inte tänka mig att gå utanför dörren, så med träningen blev det intet. Jag skulle åkt in till stan och köpt en bläckpatron, men nej, tanken på att åka buss gjorde mig paralyserad.
I stället städade jag bland inläggen i min gamla blogg, för ovan bloggare som jag var när jag började, så blev det väldigt många inlägg utan någon riktigt substans. Så nu är inläggen från 2006 städade och även en bit in på 2007.

Bloggstädning var en lagom sysselsättning tyckte jag, trots att det rörde upp mycket känslor. Sedan fick jag dock ont i ryggen och huvudet, så jag gav upp och lade mig i sängen och där blev jag kvar i två timmar.
När jag kom till sans vid 18-tiden, vågade jag mig ut, rundade hörnet och var en snabb vända inne på den lilla Icaaffären, men en baguette och folköl som resultat.
Nu har jag lyckats duscha också, för det glömde jag i går tror jag.

Såna här antidagar har jag ganska ofta, dagar då jag helt enkelt inte fungerar ordentligt. Antidagar.

Kommentarer
Postat av: Syntium

Hej, jag tänkte bara lämna en liten kommentar. Jag är lika gammal som du och lider också av schizofreni. Det är skrämmande hur mycket jag känner igen mig i din blogg. Paranoian, rösterna och allt det där. Fast jag mår för det mesta ganska ok nu för tiden. Du får gärna höra av dig om du vill. Keep up the good blogging! ^_^

2008-06-13 @ 22:34:12
URL: http://www.syntium.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0