Att bekänna färg

Först och främst vill jag poängtera att jag INTE vill ha daltande sympati-kommentarer eller oroade förfrågningar.
Detta är mer lägesinformation och dokumentation.

På sistonne har jag haft en hel del humörsvängningar. Ena stunden grymt irritabel och sur för att en timme senare vara fylld av jävlaranamma och påbörja flera olika projekt som jag inte blir klar med. Dessutom är jag mer paranoid än vanligt, vardagsparanoian ökar markant, med misstänkta bilar, konspirationer bland mina vänner och bekanta etc.
Möjligtvis kan detta bero på min dåliga sömn.

Detta diskuterade med min kontakperson i onsdags och vi kom fram till att jag måste få mer ordning på sömnen, även om det innebär ytterligare piller. Att ha det som nu, dvs det tar minst en timme innan jag somnar och jag vaknar flera gånger under natten och har svårt att somna om. Så har det varit ett tag nu och det är ju självklart att det påverkar mig.
Så, på teammötet skulle kpn ta upp detta med min läkare, då får jag ev. Nozinan för bättre sömn och Imovane för insomningen. Tidigare har jag haft Stilnoct som insomningstablett, men den fungerar inte längre då jag haft den i så många år.
Eventuellt kanske jag får en tillfällig höjdning av Seroquel också.


Det är inte alls så att jag mår speciellt dåligt egentligen, även om jag kanske borde göra det och bara det är lite oroväckande ur psykos-risk perspektiv.

Något jag inte gillar är att oroa folk, men ändå skriver jag detta inlägg, vilket dock inte är en självklarhet. Jag har funderat mycket på om jag skulle skriva om detta eller ej. Jag kom fram till att det ju är min blogg och den handlar om mitt liv med schizofreni, ett liv med både uppgångar och nedgångar så det här får ni ta.
Jag kan tillägga att jag är i mycket goda händer, jag har en bra kontaktperson som jag har tät kontakt med och en bra läkare med mycket erfarenhet.
Jag är inte oroad för mig själv på lång sikt, så det bör ingen annan vara heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0