Förbryllande

Öppnade en ny förpackning av Venlafaxine 75 mg och till min stora förvånging var kapslarna inte ROSA!
Nej, istället illgula och transparanta. Jag fick titta extra på förpackaningen för att kolla om det verkligen VAR rätt medicin, men det var det nog.
Man blir ju lite förvånad när ens piller helt plötsligt byter utseende från att ha varit rosa i många många år.

efexor

Kanske har tillverkarna blivit lite mer trendmedvetna? Och kanske är gult inne i farmakologiska sammanhang nu. Det återstår att se om fler tillverkare hakar på den gula trenden.
Personligen tycker jag att gult är ungefär lika fult som rosa, så det kan ju kvitta för min del.

Kommentarer
Postat av: anna-lena

bara dom funkar så. jag fick ju piratkopierande baklofen. hoho det var inte så kul.

2009-10-20 @ 10:43:58
Postat av: Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på

Varit med om samma sak fast med theralen. Samma färgbyte!

2009-10-26 @ 20:55:54
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0