Vodou på Världskulturmuséet

I onsdags var jag och M på Världskulturmuséet och såg deras Vodou-utställning. Det var väldigt intressant och stämningsfullt, trots ett skrikande barn. Min favorit blev "spegelrummet" som dom byggt upp, en runt rum med flera stora rituella speglar på väggarna. Utställningen var väldigt väl uppbygd och informationstexterna var också bra, även om typsnitten var lite i minsta laget tycker jag.
Det var väl värt 60 kr och jag kanske går på utställningen en gång till för den pågår tills början av Januari.
Men först ska jag läsa på lite mer om vodou, har kikat på några böcker på Adlibris.

Tyvärr har jag inte bilder. Man fick fotografera utan blixt, men det visste ju inte jag så jag hade inte kameran med mig och min mobilkamera hade nog inte gjort utställningen rättvisa.

Kommentarer
Postat av: polly

ah. den vill jag åså gå på!

2009-10-02 @ 19:42:23
URL: http://polly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0