Föredragande

Om några veckor ska jag hålla föredrag, denna gång handlar det om hur och när jag blev bostadslös i slutet på 2006. Exakt vad föredraget kommer att innehålla vet jag ej än, men jag kommer berätta min histora om det hela och hur det påverkade mig när jag hotades av hemlösheten, blev bostadslös och hur det gick senare.
Det är Stiftelesen Gyllenkroken som annordnar denna konferansdag och målgruppen är politiker, socialarbetare och liknande, det är alltså inte en öppen föreläsning.

Gyllenkroken har i sin verksamhet ett korttidsboende för bostadslösa med psykiatrisk problematik och det var där jag hamnade när jag blev bostadslös.

Nu är det 3 år sedan jag flyttade in i min nuvarande lägenhet, efter nästan 2 års provboende fick jag första handskontraktet och den fredagen när jag fick brev om det, är en av de bästa dagarna i mitt liv. Jag grät av lycka och var helt skakis.
Mitt hem betyder oerhört mycket för mig, det är min borg. Jag trivs väldigt väl i lägenheten och i området, kvartersvärden är snabb och trevlig om det händer nått och jag har bra grannar. Kort sagt, så är jag väldigt nöjd med mitt boende nu, så jag tänker bo här tills jag dör! Så vida inte huset rasar först.....

Kommentarer
Postat av: Linda_w

Det kommer säkert att gå strålande som vanligt! Ta med din bok som handlar om detta - politikerna mfl. skulle ha nytta av att läsa den!

2010-02-20 @ 16:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0