God fortsättning!

Jaha så är det ett nytt år och nytt decennium till och med!
Jag spenderade nyårsafton men en bunt härliga vänner och hade det väldigt trevligt!

Jag kom tillbaka till Göteborg den 30de, då jag fick skjut av en barndomsvän och hennes bror. Resan gick bra och sköldisen var lite lagom hysterisk i bilen.

Veckan i småland var lugn och trevligt och jag lyckades till slut vinna i tremannavist TVÅ gånger på en kväll! Det kändes gött efter att farsan vunnit en massa gånger och morsan några gånger hon med.

Jag fick ju en klippning i julklapp, så 15 cm hår kapades av ungefär och det var rätt skönt eftersom det var slitet, men jag har fortfarande rätt mycket hår kvar. skillnade är dock att det ser mycket friskare ut och det fastnar inte i byxlinningen längre....

Det känns lite konstigt att det är Januari nu, tiden går så himmla fort! I år kommer jag att fira min sista födelsedag som 20-nånting, nästa år fyller jag nämligen 30! Om jag får nån 30-års kris så lär det väl visa sig, men jag tror att jag har krisat tillräckligt i mitt liv.

I går morse vägde jag mig, vågen slutade på 85.8 kg, vilket är väldigt mycket, men ändå mindre än den visade innan jul. Ett kilo till och då väger jag mindre än jag gjort på över 3 år. Det är grytm skönt att tappa i vikt!
Det jobbiga är ju att man måste köpa ny kläder hela jäkla tiden.....men, det är "smällar" man får ta!
Jag tror att bytet till Haldol från Seroquel gör en del, för sen dess har jag tappat 0,5- 1,0 kg i veckan utan nån större ansträngning. Psykiskt mår jag också bra av Haldol, jag har ju haft den förr, så jag är inte så förvånad, men det känns lite som att jag klarar viss stress lite bättre och tankarna är mindre kaotiska tror jag.
Fenomenet "Tanketrängsel" är ju något jag haft väldigt länge, men som blir bättre av medicinering. Jag tror dock att det blivit ännu något bättre nu på Haldol för jag känner mig lite mer fokuserad.

Jag minns fortfarande hur det var, när jag första gången i mitt liv fick anti-psykotisk medicin, det var en låg dos Haldol och jag märkte skillnaden redan efter några dagar eftersom haldol är relativt snabbverkande.
Det var som att svänga av en flerfilig motorväg och in på en liten stillsam grusväg, rent tankemässigt.
Förr hade jag väldigt svårt att tänka klart eftersom flera nya tankespår ploppade upp hela tiden, en kakafoni av tankar som också gjorde att jag hade svårt att komma igång med saker.

"Jag borde kanske diska....eller ska jag laga mat först, mat vad ska jag laga, måste jag handla? Är det mycket folk på affärnen vid denna tiden? Är det halt, vilka skor ska jag ta? Jag borde kanske köpa nya skor, har jag råd med det? jag kanske borde kolla mitt konto...."
Vips så gjorde jag nått helt annat än att diska.... Det kanske låter som en lätt sak att bara ställa sig vid diskhon, men det var inte det för mig. Alla tankarna kom ju ivägen.

2009 var ett bra år, jag har hållt mig mestadels frisk både psykiskt och fysiskt. Inre Rum har verkligen utvecklats och krönts med vår fina utställning "Psykets Historia" och nu fortsätter vi att utvecklas!
Jag har bott i min mysiga lägenhet i ett år med första handskontrakt och det känns väldigt skönt. Jag klarade mig genom renoveringen av vardagsrummet pga vattenläcka utan att gå under av stress och ångest. Jag klarade också allt arbete med elledningarna och den nya spisen utan att bli tokig pga alla hantverkare.
I dag är det exakt 3 år sedan jag flyttade in här!

Det härligaste med 2009 var nog alla vänner och min stora släkt, även om jag inte lyckas med att träffa hela släkten så ofta, utan bara delar av den, så är det väldigt trevligt. På min mors sida är vi så många att om alla ska samlas måste vi hyra lokal. Men så blir det kanske senare i år då min mor fyller 50 och en moster blir 60.

Nu ska jag mala kaffebönor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0