Föredrag!

I dag ska jag och några andra InreRummare hålla föredrag på Naturhistoriska Museet om Skapande och återhämtning. Det är också där utställningen "Psykets Historia" finns och den verkar ha setts av en hel del folk nu.
I helgen träffade jag en tjej på en fest som hade sett den och flera av mina vänner har också sett den.

Våren börjar komma i gång nu och i går var det 13 PLUSgrader här i Göteborg, det var riktigt skönt det!

Jag har hunnit med en sväng till Ikea och köpt mig en ny skrivbordsstol som heter Skruvsta, mycket skön måste jag säga! Så nu kan jag sitta lite mer bekvämt när jag bloggar, då kanske det bli mer bloggande.

Och ja, pipa har jag köpt! Jag jobbar stenhårt på min gubbighet. En mindre modell som är väldigt trevlig att röka vaniljtobak i. Man blir inte lika cigarettsugen eftersom ciggen inte är speciellt goda i jämförelse med pipan.
Pipan påminner också om barndommen, för jag vill minnas att min morfar rökte pipa ibland, så jag förknippar piplukten med honom.


Min terapi går bra också, alltså den hos en psykolog, inte mitt skrivande. Jag har en bra psykolog som inte bara sitter och säger "mmm"....."hur kände du då?" och upprepar min sista mening som en fråga...... Nej, han är mer självgående och kommer med bra infallsvinklar och feedback.


I påsk kommer nog föräldrarna hit en sväng och eventuellt får väl sköldisen följa med dem hem till småland, så han får spendera våren och sommaren hos dem som vanligt. Där kan han ju vara ute lite mer i trädgården eftersom pappa har byggt en hage till honom. Jag kommer givetvis sakna min lille plutt då, men han har det alltid bra i småland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0