Home sweet home

Nu är jag hemma i GBG igen, skönt det. OCH det är svalt och skönt, inte 30 grader längre!

Dagen började i Småland med ett rejält ösregn som gjorde sköldpaddan lite piggare. Den arten - amerikansk dos-sköldpadda- gillar nämligen sommarregn, vilket har en väldigt naturlig förklaring. De är omnivorer, dvs allätare, alltså äter de även "kött" i form av daggmask och sniglar. Så kommer det regt, så kommer det mer mat!
Kunde dock inte ta ut Putte då det regnade lite fööör mycket.

Slappade mest till det var dags för skjuts till tåget som tog mig hem till Göteborg.
Tåget var proppfullt av popoffer som varit på Emmabodafestivalen....så det luktade lite sunkigt på tåget måste jag säga.
Såg också några av de fulare utstyrslar någonsin! En kille hade lila byxor och en mintgrön tröja! Han måste varit färgblind.... jag hoppas nog det iaf.

Hem kom jag dock, huset stod kvar som tur är.
Jag är en aning trött av resande och av att inte ha sovit i min egen säng på några nätter.
Nu blir det nog inget resande på ett tag, åtminstonne inte många mil. Har mer eller mindre lovat att hälsa på i Varberg i sommar, men det har inte blivit av än, det är dock inte så långt dit så det hinns kanske med nån helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0