Ofokuserad

I dag är jag tydligen totalt ofokuserad, koncentrationen är på botten och jag fick verkligen tänka till när jag skulle köra igång tvättmaskinerna för att få rätt inställningar. Jag har använd dessa tvättmaskiner väldigt många gånger förr och vet egentligen precis vilka inställningar jag ska ha. Det borde vara rutin, men idag känns ingeting som rutin utan allt är nytt och lite ångestframkallande.

Någon gång nu under hösten, kommer jag att få papper från Försäkringskassan som meddelar att mitt beslut om Aktivitetsersättning går ut till våren. Det är alltså dags att ansöka på nytt snart, men all den vånda det innebär.
Det vore tillräckligt jobbigt att fylla i den 5-sidiga blanketten och dessutom få läkaren till att skriva ett intyg, men så enkelt ska det givetvis inte vara.
Nej, för jag kan bara få aktivitetsersättning ytterligare ett år när jag söker på nytt då den övre åldersgränsen är 29 år.
Så OM jag får förlängd aktivitetsersättning med ett år, blir det sista året och vad som händer sen har jag inte en jäkla aning om.
Tyvärr får jag nog säga att jag knappast kommer att bli "frisk" tills jag fyller 29, OM jag någonsin alls blir frisk nog för att försöka jobba eller plugga på heltid. Det känns väl inte så där väldigt troligt att jag vaknar på min 29 års dag och schizofrenin är som bortblåst och frontalloben fullt fungerande.
Nej, kognitivt blir jag snarare sämre. Minnet framför allt är ett reellt problem och koncentrationen har bara blivit något bättre på vissa saker, som att läsa.
Prognosen känns inte så otroligt bra, jag vet mycket väl att det kommer att bli tal om förtidspensionering nästa år och det känns inte så himmla kul även om det förmodligen är det mest realistiska.

Kommentarer
Postat av: Psyk

Oroa dig inte för mycket om regler och dylikt. Jag vet att det är RÖfVEN, men det ordnar sig.

2008-08-24 @ 00:24:04
URL: http://psykbrytet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0