Bara titta! Inte köpa!

I går skulle jag in till stan och fika med P. Vår vana trogen blev det inte bara fika utan även rundvandring i ett antal butiker.
Vi hann med Lagerhaus, Sorbet, Panduro, Bodega, Indiska, Lindex, Shock och Bolagret, med duktiga som vi är, så blev det ingen galen shopping. Men lite motion fick vi ju iaf!
Just det, vi var en sväng på Åhlens också där vi lyckades tappa bort varann på andra våningen. I parfymavdelningen hittade jag en doft som jag nu önskat mig i julklapp av morsan. En vaniljig sak som var mycket god att sniffa på.

Nånstans vid 17 tiden gick luften ur oss och vi orkade inte springa i affärer mer, dessutom var det sjukt mycket folk över allt pga det där som kallas Julhandel. Hysteri snarare om jag får bestämma. Men men nu har jag iaf önskat mig något i julklapp, vilket jag sällan gör eftersom jag inte kommer på så mycket.

Nästa helg kommer morsan hit är det tänkt, så då blir det väl ytterligare ett besök i julhysteriska Nordsatan.

Jag grämer mig fortfarande över mitt förlorade månadskort....dom där 470 kronorna kunde jag defintivit lagt på roligare saker, men det blir inte bättre av att älta det tyvärr.



I dag är Inre Rum och pratar på Möjligheternas Hus, men jag har "semester". Ett föredrag i veckan får faktiskt räcka. I stället ägnar jag mig åt att tvätta. Föredrag är dock roligare än tvätt, men tvätten tvättar inte sig själv.



Sist men INTE minst, så fyller "syrran" år idag! Hoppas att jag kommer ihåg att ringa i kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0