Det börjar ta slut

Galenskapen har kontrollerats med sundhet.

Allt börjar ta slut nu, pengar, mat, cigg, kaffe, duschtvål and you name it! Det enda jag verkligen har gott om är mediciner eftersom jag var på Apoteket i dag och belastade det underbara Högkostnadsskyddet. Jag har mängder av Abilify, Seroquel och Stesolid.
Däremot har jag knappt 260 riksdaler att leva på tills på fredag då pengarna trillar in på kontot, så vida inte FK bestämt sig för att jag är en onödig utgift.
Jag skulle behöva bröd, kaffe, pålägg, cigg, frukt och en hel massa saker, men jag får hålla mig till det ytterst nödvändiga, om ens det.

Men, jag ska väl vara glad att jag har en försörjning över huvudtaget - samhällsparasit som jag är.

För att skingra tankarna på pengar och för lite välbehövlig motion tog jag mig en halvtimmes promenad, det var precis lagom väder, ingen gassande sol, men heller inget spöregn. Dock leder ju motion till hunger vilket gjorde att jag var tvungen att ta av mina knappa matresurser. Nåja, jag har mat i frysen tills på fredag och havregrynsgröt är ju en bra frukost, även om det kan blir lite tjatigt.

Jag funderar på att ställa in morgondagens besök på psyk eftersom det kostar mig 60 kr, vilket i nuläget är mycket pengar för mig och jag har egentligen inget behov av detta besök. Hade det varit ett läkarbesök a 300 kr, så hade jag inte haft något annat val än att ställa in.

Jag låtsas att allt handlar om pengar just nu, vilket fungerar relativt väl för då slipper jag tänka på en del andra saker. Såna där sociala saker. Bristen på pengar är även en fullgod ursäkt för att inte kunna ta sig någonstans och träffa folk om sådant skulle föreslås.
Pankhet har både för-och nackdelar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0