Halvsocial

Galenskapen kontrolleras av halvt värmeslag.

I dag har jag varit lite halvsocial åtmistonne - läs och häpna!
Besöket på psykmottagningen hos min kontaktperson räknas inte riktigt som att vara social, men jag har även varit på Clas Ohlsson och Fröken Olssons Café med en bekant. Vi pratade om språk och folktro bland annat.

Hos kpn fick jag ett nytt recept på Stesolid, lugnande medicin, och till min häpnad hade läkaren skrivit en förpackning med 100 tabletter! Jag trodde faktiskt inte att läkare skrev ut så mycket nu för tiden! Min ordinarie läkare, som är på semester, skriver ut förpackningar med 30 tabletter vanligtvis.
Saken är den att Stesolid är beroendeframkallande om den tas ofta, vilket är varför det finns vissa restriktioner kring denna medicin, som sig bör.
Nå ja, får jag ut burken trots läkaren otroligt slarviga handstil, så jag har Stesolid in på nästa år för det går vanligtvis inte åt några större mängder.

Det är varmt idag, lite för varmt för min smak. Speciellt när jag måste traska till mottagningen i gassande sol.
Men, nu har jag tagit en välbehövlig dusch och rejält mycket mineralvatten, så det går an.

Kommentarer
Postat av: Psyk

100 tabletter! Wow! Sällsynt. Akta dig så att du inte får Flashbacks-maffian efter dig i bloggen, jag skrev en gång en liknande grej och fick potientella köpare mailledes. Kommer nån blogggrej om det snart.

2008-07-07 @ 13:32:03
URL: http://psykbrytet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0