Jag är inte efterbliven

Nej, jag är inte efterbliven.
Schizofreni och begåvningshandikapp är inte samma sak.

Dock verkar en del av mina vänner och bekanta tro det.
De ifrågasätter hur jag skött mitt boende dessa 18 månader med referenskontrakt.
"men, du har väl inte varit sen med hyran?" eller "men OM du har skött dig borde du få kontraktet"

Det är verkligen kränkande när de håller på så.
Jag har skött mig exemplariskt i denna lägenheten, för det brukar jag göra.
Jag har definitivt inte för vana att slarva med räkningar, så hyran har jag betalat i god tid varje månad.
Jag har inte haft vilda fester, spelat hög musik ( jag gillar inte höga ljud) eller på något annat sätt stört grannarna.
Lägenheten är i samma skick som vid inflyttningen, för utom två uppsatta tavlor.
Jag gick villigt med på att det sattes in en ny ytterdörr, trots att det gav mig en liten hyreshöjning.

Men, folk tror inte på mig....
Jag är ju schizofren, så jag är säkert både efterbliven och lögnare.


Kommentarer
Postat av: psykos

Hej

Fyfan va krävs egentligen dådå, jag känner fullt "normala" människor, inte minst mina helmysko grannar som ligger å skriker av gråt och i nästa sekund har de sex (??!) som få ha sina hyreskontrakt kvar. Ibland är ju diagnosen bara en belastning. Iallafall utifrån samhället sett, de fattar ju ingenting. Kram

2008-07-02 @ 10:12:21
URL: http://psykiatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0