Ensamhet och singelskap

Galenskapen kontrolleras förmodligen med nikotin och Shining.

Under mina mer galna stunder har jag trott och tror ibland fortfarande att jag kommer att vara ensam hela mitt liv.
Det ligger en teori bakom detta, den är att jag i ett tidigare liv skulle ha dragit på mig en förbannelse av något slag som sedan följer mig genom liven. Huruvida det ligger någon sanning i detta kommer jag förmodligen aldrig att få veta.

Vad jag dock vet är nog är ganska ensam av mig och definitivt väldigt ensamstående.
Under mina 27 år har jag haft ett förhållande, det varade i ca 2 månader. Nu var det förvisso jag som dumpade den gången, men frågan är: hade han verkligen stått ut med med mig? Förmodligen inte. Inte ens jag själv står ju ut med mig stundtals.
Nog för att jag har en del vänner, men som tur är träffar jag dem bara när jag är på bättre humör annars hade de inte stått ut med mig, det kan jag garantera.

Ett tag förra året trodde jag att jag kanske, kanske och möjligtvis skulle vara redo för ett seriöst förhållande, men eftersom jag inte hade någon att ha detta förhållande med, så blev det inget med det. Nu är jag inte så säker på om jag vill ha någon, ärligt talat verkar det rätt jobbigt.
Men efter nattens mardrömmar, så önskade jag verkligen att jag inte legat där ensam. Jag önskade såå att jag hade någon bredvid, någon som kunde ha tröstat mig kanske. Bara känslan av att inte vara helt ensam med mina mardrömmar hade gjort dem mindre påflugna.
Men, nu är jag ensam och kommer säkert att så förbli ett bra tag till, eller kanske resten av livet.
Kanske ligger det verkligen en förbannelse över mig?
Jag ska nog försöka att inte tänka i de banorna, det tyder mest på vanföreställningar, men hela livet är ju en vanföreställning ibland.
Snart ska jag krypa ned i min tomma, kalla säng och sova, med eller utan mardrömmar.


Kommentarer
Postat av: göran wassby

Hej! Jag har lidit av mardrömmar i över trettio år men sedan att par år har jag gått på NADA-akupunktur och drömmarna har blivit mycket bättre. De allra vidrigaste är i alla fall borta. Om du har lust; gå in och kika på min hemsida: www.durutti.com



Lev vel!! Göran

2008-06-12 @ 21:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0